Uuenda andmed ning osale 100 x 100-eurose Bauhof kinkekaardi loosis >>

Grillimine kui tervislik toiduvalmistamise viis

Grillimine kui tervislik toiduvalmistamise viis

Tervislik toitumine on viimaste aastate suur trend. Sellest räägitakse aastaringselt ja igal pool. Seda isegi suveperioodil, kus tihtilugu käsi kipub grillile tõstma ka neid häid rasvaseid palu.

Hea ja mahlane grill-liha on eestlaste suur lemmik, tihtilugu on selleks sea kaelakarbonaad, mis tegelikult ei olegi ju nii rasvane. Sea kaelakarbonaadi puhul on tegu ikkagi vaieldamatult ideaalse grill-liha ja saslõki toorainega! Kuid muidugi on kauplustes saadaval hulgaliselt veelgi tervislikumaid lihatooteid ja ka kõike muud (kala, juurvilju jne), mis sobivad samuti ideaalselt grillimiseks! Selge on ka see, et just nimelt grillimine on see liha küpsetamise viis, kus ka rasvane liha muutub tervislikumaks – sest grillides liha kaotab osa oma rasvast. Toimub ju tegevus resti peal ja mitte pannil, kus toit mõnuleb rasvaloigus… juhul kui muidugi perenaine pole märganud seda üleliigset eraldunud rasva majapidamisrätikuga ära tupsutada. Grillides tilgub rasv sütele ja annab omakorda head suitsuaroomi.

Kuid kuidas siis ikkagi valida liha, mis oleks ühtlasi ka tervislik ja kuidas seda grillida? 

TERVISLIK GRILLI TOORAINE?

• 
Parim valik tervislikuks grillimiseks on väherasvane liha, milleks võiks olla kas siis linnuliha, lihaveiseliha, ulukiliha või loomulikult väherasvane sealiha (sisefilee, välisfilee jm nn taisemad lihad).

• Võimalusel grilli kanaliha koos nahaga, mis hoiab liha liigse kuivamise eest. Kananahka ei tasu peljata, sest esiteks on see väga maitsev ja on võrreldes paljude muude lihadega siiski väherasvane.
• Väga hea tervislik grilliroog on kala. Siin on valik väga lai, kuid eriti hea on puuplangu peal grillitud lõhefilee (Enn Tobrelutsu puidust grill-planke ja puidust grill-pabereid on saadaval grillipoodides, lisainfo: enn@bbqentertainment.com). Puuplangu võiks eelnevalt vees leotada ja sinna peale asetada lõhefilee või muu toidu ning siis koheselt küpsetada grillil või BBQ ahjus. Puuplangu kuumenedes annab see maitset ka plangu peal olevale toidule. Väga hea ja looduslik võimalus kala küpsetamiseks – ei ole vaja kasutada fooliumit jms.
• Lõhe on veidi rasvasem kui forell, kuid grillides on see pigem plussiks, sest see hoiab kalaliha mahlasemana. Väga hea on ka grillitud lest, mereahven, tursk ja paljud teised kalad.Tervislik grill
• Tervislikkuse ja kaalujälgijate suureks lemmikuks on loomulikult igasugu köögiviljad. Seda nii grillimaterjalina kui ka grillikõrvasena (salatid jne). Köögi- ja puuviljade grillimisel tasub grillrest eriti hoolikalt enne puhtaks teha, et me neid musta või tahmase restiga ära ei määriks. Kasutage selleks terasharja ja lisaks ka majapidamisrätikut, et tolm restilt maha pühkida. Ei ole mõtet köögivilju üle valada hunniku maitseainete või õliga – püüdke säilitada toidu enda hea naturaalne maitse!

Autor: Enne Tobreluts / Eesti Grilliliit

Jaga
GRILLIMINE KUI TERVISLIK TOIDUVALMISTAMISE VIIS on lisatud ostukorvi
Don't forget to buy these compatible products,